ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Sunday, January 3, 2010

ISTERINYA SEORANG KHUNSA

Menariknye cara saidina Ali r.a menyelesaikn masalh ni… kisahnye cmni,

Semasa Saidina Ali r.a memerintah maka terjadilah satu peristiwa... Seorang lelaki telah berkahwin dengan seorang wanita yang khunsa (memiliki dua alat kelamin).

Si suami juga menghadiahkan seorang jariah kepada isterinya. Setelah beberapa lama, isterinya yang khunsa itupun melahirkan anak. Tidak berapa lama selepas itu, timbul pula nafsu berahi wanita khunsa itu terhadap jariahnya. Akhirnya jariah ini juga melahirkan anak.

Masyarakat menjadi gempar dan peristiwa ini sampai ke pengetahuan Saidina Ali.

Khalifah terus menghantar pakar untuk mengesahkannya. Ternyata wanita khunsa ini mengalami haid seperti perempuan serta keluar air mani dari dua alat kelaminnya.Dia boleh dijimak suaminya dan boleh juga menjimak jariahnya.

Untuk menentukan jantina sebenar wanita ini Khalifah Ali tidak ketandusan akal. Beliau menghantar pakar untuk menghitung tulang rusuk wanita ini. Hasilnya ternyata rusuk sebelah kiri wanita ini kurang satu dari rusuk yang kanannya. Saidina Ali menetapkan bahawa wanita yang khunsa ini adalah lelaki.

Alasannya, ketika Allah menjadikan Adam yang tinggal keseorangan di dalam syurga, Allah mengambil satu tulang rusuk sebelah kiri Adam dan diciptakan Hawa. Oleh sebab itu, tulang rusuk sebelah kiri Adam kurang satu. Khalifah Ali memisahkan perkahwinan tersebut kerana dianggap tidak sah.

Menarik kn? Sy pn bru tau rupenye tulang rusuk org laki yg sebelah kiri kurg satu…ada satu lg kisah tu pn menarik juga cara Saidina Ali menyelesaiknnye iaitu kisah sorg pempuan menuduh sorg laki memperkosanye…

Wallahualam. Sy copy kisah khunsa ni dr sini

Wasslmkm…babai….


24 comments:

Insan Biasa said...

suka baca antri ni

Bila balik


Mcm mana nak padam tu

kawie2020 said...

kawie suka baca n3 nih.. memberi banyak info.. thanx...

kawie akan tunggu n3 pasal perempuan menuduh lelaki memperkosakannya...

fiz mr.beloved said...

salam sejahtera ke atas kamo..
wah entri ini sgt berinfo..thank yer

Mazru Majid said...

hmm...camtu pulak yg berlaku,ape pun teruskan perkongsian ilmu anda tu..suke sgt baca tauu.

:: hayati :: said...

to insanbiasa,
ari sabtu mlm smpi umah...hehe

to kawie,
alamak kena citer gak la ni yer...huhu

to fiz,
salam ats kamu juga...
alhamdulillah...copy jer...hehe

to mazru,
tu ler pasal...dua ank dia...huhu

to sumer,
tq sbb suka....hehe

Solehah said...

saya baru tau ni..terima kasih.

:: hayati :: said...

same2...sy pn bru tau solehah....hehe

Insan Biasa said...

Nanti jumpa tolong ye....
Kena jumpa kat mimpi dulu ke .
Hi hi ...

:: hayati :: said...

ooo ari tu xterjumpe ker sy???...hehe
jom jumpe jap lg nk???...heeeee

Insan Biasa said...

Ok ! jap lagi ....

Jom berkawan sampai bila2....

Dah kahwin pun kawan lagi ke ?

:: hayati :: said...

ape salahnye...
nabi kita pn ada jer sahabat pempuan...hehe

Insan Biasa said...

Terima lah kasih ......

membantu

Insan Biasa said...

Kalau dengan kekasih pun kira kawan juga ke ?

hihihi...

:: hayati :: said...

kasih diterima....

hmmm kwn gak la tp sgt istimewa di hati kot.......hehe

Insan Biasa said...

Gembiranya di hati
Mulut kelu untuk berkata
maaf bukan mulut la ...
Jari kaku untuk berkata ... hihihi..

Hayati Doc. Pakar bolih bedah hati orang lain
Tapi tak boleh kot nak bedah hati sendiri ...

Jadi nyatalah hidup ini perlukan teman.

Setidak tidak pun bersama burung yg merindu bulan ...
Dan kita tersenyum melihat bulan itu .
Pun kita tau bulan itu bukan untuk kita sentuhi .

Mario said...

gud info la yati... bagus blog ko ni... aku kagum n segan pulak ngan blog aku...mmm
jap lg nk bt toturial la..

:: hayati :: said...

to insanbiasa,
sy tumpang gembira sekali ble? hehe....
memg hidup perlukn teman...

TANPA UKHUWAH MANUSIA TERSEKSA...
ADA UKHUWAH DATANGNYA SAUDARA...(lirik lagu)


to mario,
mario, xbest la sek2 komen puji cmni...nnt lame2 sy jd kembang semangkuk lak...huhu

Insan Biasa said...

hihi....

Orang lain yg perlukan cicin tu ..

Hayati dah pakai cicin mcm tu ke ?

:: hayati :: said...

blum...huhu

Lelaki said...

hi
kisah bulan, saya minat .

Lelaki said...

Di mana pun kita, pasti Tuhan tahu apa yang kita buat. Apa yang kita fikir, apa yang di hati kita ,
semuanya Tuhan tahu.

:: hayati :: said...

to lelaki,
kisah bulan???huhu

emmm, Allah Maha Mengetahui...

Abg Din said...

betul ke tulang rusuk kurang satu... baik kira betul2.. tunjukan gambar rajah itu...

:: hayati :: said...

kira tulang rusuk abgdin jer ler lg seng...gmbr tu kartun jer...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...