ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Friday, January 8, 2010

Gi bulan jumpe Allah…

Lg kuat amerika n sekutunye menentang islam, lg ramai org masuk islam…sbb islm agama yg saintifik..<--lbh kurg kt us. Dr. jamnul azhar mulkan.

Contohnye kisah dlm sok kaba bru ni ari selasa 5/1/2010 iaitu sorg bekas model pakaian mandi memeluk agama islam. dia mdpt hidayah setlh mbace bahan bacaan yg di anggap negative di amerika (Al-Quran), akhirnye tertarik n memeluk islm…

da jd fitrah manusia la jugak kot,kadang benda yg dianggap negatif tu la yg berlumba2 nk tau sgt...haha padan muka mrk yg mempromote islam ni jahat la... ape la...

k, kita terus pd citer berkenaan tajuk di ats...

Nabi Muhammad s.a.w. adalah org pertama yg naik ke angkasa lepas … org pertama jejak kaki kt bulan lak ialh neil armstrong…neil mendpt hidayah di bulan n akhirnye memeluk islam…

kisah dia memeluk islam ni diceritakn sendiri kpd dr. abdul hayy farmawi (name ni sy xbpe pasti tp dia seorg ketua jabatan tafsir fakulti usuluddin university al-azhar). Dr abd hayy farmawi tu citerkn pulak kpd us. Dr.jamnul azhar mulkan waktu berada di fakulti perubatan ketika beliau mengajar dlm subjek tafsir…n seterusny dr jamnul menceritakn pd jemaah ketika memberi ceramah agama…

lbh kurg gini citernye,

sebaik tiba di bulan, aku pn turun berseorangn dr kapal menaiki satu kenderaan utk mengmbil specimen2 yg ad di permukaan bulan utk dibawa blik wt kajian. Lps sejam aku terjumpe mcm satu gaung n pegi btol2 tepi gaung tu n aku lihat seolahnye bulan itu terpisah dua…aku merasa sgt tkut sbb aku xblajar bulan tu terbelah dua … n aku pn berpaling nk menuju ke kenderaan,sebaik aku berpaling nk menuju ke kenderaan, aku terdgr satu suara n bertambah kelam kabut aku naik kenderaan menuju ke kapal …tanpa gtau ape yg terjd kt kwn2 aku… n lps tu giliran kekwn aku turun sorg demi sorg…selesai keje, kami pn blik semula ke bumi.

Smpi di bumi aku bertanya kpd seorg pakar geologi (pakar tu org yahudi), n pakar tu gitau dia pn xblajar di bulan ada gaung n bulan tu terbelah dua..tp dia ada dgr nabi org islam pernah membelah bulan dgn jari…kt pakar yahudi itu. Namun suara yg dianggap misteri itu, x diciter kt pakar yahudi tu.

Slps mengembara ke bulan, dia berehat n diberi pengiktirafan xterhingga oleh kerajaan amerika lalu dia mengmbil keputusan mengembara ke seluruh dunia sbb dia diganggu oleh suara tu. Satu ari dia smpi di Pakistan n terdgr suara yg hampir2 menyamai suara yg didgr di bulan. Dia bertanya n akhirnya dia tau itu adalh suara azan.Lalu dia mengambil keputusn g kt Negara yg ada rmai org islm…dia penah ke mesir n dgr azan gak..

satu ari bla smpi di Riyadh,dia dgr bilal di masjid nabawi azan..dia pn kt inilah yg btol2 sebiji mcm dia dgr kt bulan ari tu. n lps tu dia pn blajar tentang islam, bertanya…membli buku2 islam. akhirny bla da byk blajar tentang islm bru dia cri seorg maulana utk dia msuk islam.

gmbar hiasan jer ni...hehe

slps memeluk islam, dia byk bg ceramah,n dgn sbb ceramah dia 50000 org di amerika mdpt hidayah n memeluk islm.akhirny kerajaan amerika mengenakn tahanan umh kt dia, diberi gaji, n xble berdakwah.

Neil juga ada bertanya tentang mukjizat nabi kpd dr. abd hayy farmawi, n kemudian berkata, aku adalah org yg beruntung sbb dpt melihat kesan2 mukjizat nabi yg da 1400 thn dulu masih kekal smpi ari ni…

Demikian lbh kurg kisahnye…pegi smpi mane pn, last2 jumpe Tuhan…ß kt us. dr. jamnul…

sekian.. wallahu`alm… wassalmkm…

19 comments:

Mario said...

aa yati...the moon has split...aku penah antar kt blog anak aku... huhu... ko tgk aaa


http://macam2winda.blogspot.com/2009/05/moon-has-split_16.html

Mazru Majid said...

ade gak yg tak percaye neil dan rakan2 tu lepas ke bulan,diaorg cakap itu semua hanye rekaan sahaja..mungkin mereka yg menidakkan kejadian ke bulan itu bertujuan utk menafikan ape yg dah dilalui oleh neil armstrong...

wallhualam.

:: hayati :: said...

to mario,
wah kecik lg da ada blog...huhu


to mazru,
emm..mungkin la...
walau ape pn sejarah memg susah nk dipdm/dinafikn...huhu

Insan Biasa said...

membaca....

saya suka ......

Insan Biasa said...

hi hi .....
baru tulis

Terima kasih kerana sudi nak baca ...

:: hayati :: said...

time kasih...singgah ler slalu...hehe

ooo..sibuk agakny yer??
da bce n komen pn tp sbenarny xbape phm sgt...hehe

Insan Biasa said...

hi hi hi .....

cuba cuba lah fahami ,

kalau di fahami mungkin indah ...

mungkin ...

:: hayati :: said...

emmm sy ni xpandai la awk...
kadang bila sy phm memg indah sbb tu sy suka...kadang ape yg awk tulis tu terasa cm nk sama ngn kt hati sy...

Insan Biasa said...

Terima kasih Hayati ...

Insan Biasa said...

huhu .....
hujan ni , udara sungguh selesa untuk pernafasan .
salam lawatan .......

:: hayati :: said...

la np tukar gmbr...huhu

riang nmpk si burung tu terbang...hehe

Lelaki said...

Tuhan maha kuasa .
Moga kita sentiasa ingati Tuhan .

Insan Biasa said...

hihihi ....

sendirian tak suka le...

gmbr ada di hati ............

:: hayati :: said...

to lelaki,
amin........


to insanbiasa,
insyaAllh xlame lg berdua ler mudah2an...hehe

pauhputik said...

biasa la orang kafir mana suka orang masuk Islam

dia sangat bertuah sebab dibukakan hati untuk terima Islam

Insan Biasa said...

Tak da pe pe la wahai bidadari...

Nanti jemu pula mata si putri melihat ...

keh keh keh ...

:: hayati :: said...

to pauhputik,
hmm..memg bertuah dia matju,dpt tgk kesan mukjizat nabi muhammad yg ad kt bln lg...huhu
kita bila agakny dpt g bln...huhu


to insanbiasa,
hehe bidadari ker...xlayak pn...huhuhu

Abg Din said...

“If they can make Avatar, they can make anything,” the former prime minister told a press conference here yesterday ... Tun Mahathir ckp omputih suka reka perkara ikut selera mereka...

:: hayati :: said...

abgdin xcaya ker citer neil armstrong???..huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...