ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Saturday, November 28, 2009

SaMpAiNyEr HaTi……………

Pernah hatiku luka pedih,

Krn dicalari cinta penuh duri…(lirik lagu)


Lemas aku dlm dilema,

Kata janji manis sungguh xbermakna…(lirik lagu)


Mencarimu kasih bagai mencri mutiara putih,

Walau ke dasar lautan sanggup ku selami…(lirik lagu)


Namun xpercaya ap yg tlh aku terjumpa,

Kau sebutir pasir xberharga… (lirik lagu)


Sebenarny aku merasa sinar cahaya yg gemilang,

ketika kau beriku harapan...(lirik lagu)


Agakny ape tujuan seseorg mempermainkn perasaan seseorg yg lain???... Meninggalknny di kala dia merindui kita???…menipuny di kala dia mempercayai kita???…berusaha mengambil kesempatan di kala dia menyayangi kita???...smpinyer hati….smpinyer hati…smpinyer hati….


Smlm tika sambutan ari raya adha…terbongkar rahsia n cerita…mulut n lidah alhamdulillah, tidak terlalu sukar utk menyabarknny agar tidak menyalahkn sesape terutamany Allah…hati pulak....


Tp air mata sgt mustahil utk menahanny…tp ia bkn bermaksud xredha. Ia adalh fitrah manusia…smlm menangis la mata n hati sepuas2ny, mudah2an ari ni, esok, lusa, tulat, kulat, jerawat, n seterusny air mata ini xmengalir lg mengenangknny…


Teringt kt2 seorg pakar motivasi…lbh kurg gini, ~jika gagal dlm sesuatu tu, bkn bererti da gagal dlm keseluruhan idup kta tp ia hany gagal dlm satu bahagian jer dr kehidupan kta…~

Ya Allah jika dia benar utkku, dktknlah hatiny dgn hatiku…

Jika dia bkn milikku, damaiknlh hatiku dgn ketentuanMu…(lirik lagu)



11 comments:

nuansa pena said...

Kreatif sekali potongan lagu dijadikan puisi apalagi dipadu dengan kata hati dan foto semakin menarik. Isinya, cobalah jalin hubungan dengan selalu tersenyum dan berikan kasih sayang dan perhatian kepadanya dan berdoa! Sukses!

LanaBulu said...

Nurhayai..
Bersabarlah..
Redhailah setiap perkara yg terjadi..
Ingatilah selalu ayat ini..
Kasihilah seseorang itu seadanya dan begitulah sebaliknya..
Kerana kita sebagai manusia bersifat BAHARU..
Hati manusia sentiasa berbolak balik..

Anonymous said...

apa kes nie cik tie sabor je la kebahagian yg mendtg tu lg bahagia dr yg ada sekarang kesedihan sekarang xkan menjadi apabila dtg lagi kebahagian pyh kan nak phm

Abg Din said...

asyik lirik lagu aje, lirik hati ?

hehehehe....

:: hayati :: said...

to nuansapena, lanabulu n anonymous:
alhamdulillah...time kasih yg xterhingga dr sy ats nasihat anda teman2 ku...


to abgdin: lirik lagu..itu ler lirik hati sy juga sebenarny abgdin...huhuhu

cikgu said...

Salam perkenalan dariku..

...aduhai...bersabarlah kawanku...
...mudah2 an ada hikmah disebalik ini semua..
...bersabarlah...
...kerana di saat & ketika ini diriku sama
spertimu kawan...
...life must go on...

:: hayati :: said...

Salam perkenalan gak dr sy...

insyaAllah cikgu...sama2 ler kta bersabar...mungkin pd pandangn kta jer xelok tp sbenany ap yg Allah da tetapkn itu ler yg terbaik utk kta...
n memg ad hikmahny cikgu...

mazru said...

hmmm....macam sedih je,jgn bersedih..tiap yg berlaku ade hikmahnye..

gagal sekali bukan selamanye

:: hayati :: said...

Hehe mazru, Alhamdulillah...ok da skang...
Thanks...baik sumeny sahabat2 maya sy...alhamdulillah

Mario said...

yati...
sedih arrr camni....hrp2 skang dah ok... sabar jela... hidup mmg arr camni....kdg2 duka2 kdg2 bahgia
tp... cisss sapela yg berani bt yati camni ek...nk kene ngan rio ni...
takde lg ke yg merindu?hekhek... saje nk tanye... riso jgk ni... huhu

:: hayati :: said...

emmm ok kot.....
nk pengena ape kt dia???...hehe
risau ker??? sungguh ku xsangka......huhu
feromon dirembeskn lg......huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...