ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Sunday, December 20, 2009

sUkA pATunG? bErHaLa? Bhg.2

asslmkm wt sumer saudara seislam sy…

hehe…ngada2 lak wt bhg.2… bkn ape tkot n3 sblm ni jd terlampau panjang sgt…

tkot nnt anda rasa malas lak nk bace n nnt sumer kata cmni lak, à mlsnyer nk bce…panjng sgt ler pulek, baik aku tdo cm kucing kt ats tu….huwaaa (menguap) ßxbaik menguap berbunyi tau…. heheh.. (sowi tau.. agkkn semata2…padahal sy yg slalu mls bce n3 yg pepanjang…huhu)

perasan x ada hiasan patung pd gambar hantaran kt ats ni ? Harap2 pasni sape yg blum kawin tu jgn ler wt camtu utk diri sendri atau wt utk org lain … towel, baju n ape2 jer la jgn dibentuk jd patung…

akad nikah tu da ler satu ibadah tp ada lak patung sekali kt situ…kadang tu dlm masjid lak tuh…huhuhu..lari malaikat rahmat dr majlis kta tu n tkot2 syaitan lak yg berduyun2 hadir…lgpn seolah2nya sorg suami/ isteri hadiahkn isteri/ suami dia berhala lak... huhuhu…

AGAMA ISLAM AGAMA YG SUCI,

MARI BERSAMA KITA HAYATI,

UTK MENDAPAT KEREDHAAN ILAHI,

MUDAH2AN KITA DIBERKATI…(lirik lagu)

**********************************************************

Satu lg benda yg kta mesti same2 ingt…

sekiranya terpandang patung atau berhala atau tempat ibadat org kafir, pandang dgn rasa benci n baca ayt kt bwh ni..

Maha Suci Allah dr ape yg mrk syirikkn…

alihkn pandangn kta ke tempat lain..tahan mulut kta dr berkata, eeeee… besarnyer patung tuh…

tahan gak mulut kta dr menghina patung mrk sbb bila kta hina patung mrk tu nnt tkut mrk akan hina Allah pulak…tp xler nk suh puji pulek... sebaiknye bace ayat Al-quran yg td tuh…

TIADA TUHAN KECUALI ALLAH,

TUHAN YG ESA LAGI PEMURAH,

NABI MUHAMMAD UTUSAN ALLAH,

HINDARKN DR JALAN YG SALAH…(lirik lagu)

sekian. Wallahu`alam…

wassalmkm…bye.


16 comments:

Mazru Majid said...

salam hayati,
hmm...kalo aok x bgtau mungkin koi pun tak perasan jugek selama ni,baguslah suke kongsi perkara yg camni..betul la tu,segala puji hanyalah milik Allah segalanya dan Dia lah yg Maha Besar dari segalanya..

mudahan kite sentiasa mendapat hidayah dari Nya.

:: hayati :: said...

wkmslm mazru...

alhamdulillah ler kalu aok da terperasan...tp xramai pn dtg bce blog koi nih...aok panjang2kn ler menda nih yer...

bkn ape aok, skng ni koi nengok da berleluasa sgt hiasan patung2 nih terutamany dlm kete2 org islam sendiri...huhu

p/s: bajet org pahang ler pulek koi nih...hehehe

cikmemy said...

x suke pon patung2 ni.semak.huhu

:: hayati :: said...

bagus cikmemy...xbaik pon menda tuh kn..huhu

Mario said...

bagus articles ni...ptt ramai dtg cni.

:: hayati :: said...

alhamdulillh...
tp ayt sy lbh kurg cm bebudak dajah 3 kn mario???...<--np 3?? ntah..heeeee

pakcik kordi said...

ni org pahang jugek ke?pakcikkordi nye kg dkt ngn kg yg bernama berhala gantang...huhu..

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila
klik disini.

Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

"SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
DISINI

"Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
Wallahualam.

"Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis.. Semoga sejahtera dan semoga sentiasa diberi keberkatan.. wassalam.

klcitizen said...

assalammualaiku hayati

salam ziarah dan perkenalan.
benar sekali pandangan yati tu.
selalunya dek sebab seronok, terlupa perkara ini.

:: hayati :: said...

wah..semangt pakcik kordi gtau ktne kg dia yer...xtkot kena serbu ker maklum ler pakcik kordi ni encem kn?...heeeeee

sy org selangor jer pakcik...lahir sini bsr sini...umah atok sini umah nenek pn sini...huhuhu

:: hayati :: said...

wkmslm bujang...n alhamdulillah...

time kasih sbb sudi ziarah belog yg cm bebudak nih...
n time kasih sgt2 ats tips n info yg bujang bg tuh...sy ni bru blajar sikit2 jer..
time kasih gak ats renungn yg sudi bujang kongsikn...moga sy n sumer dpt hidayah n taufiq...amin
akhr skali time kasih ats doa bujang tuh..amin..

:: hayati :: said...

wkmslm klcitizen...
time kasih sudi ziarah n salam perkenalan gak dr sy...hehehe

bkn pandangn sy tp dr ape yg sy blajar jer...huhuhu
n kalu sy silap tolong tegur sy yer...

emm biasa la sifat manusia...terlupe...

Cik Cookie said...

CC ngh wat hanatran tunang member tapi xdelaa patung2.yg ada pun bentuk beca.bukan kira patung kan?

:: hayati :: said...

hehe wt rupe bentuk benda xbernyawa xpe cik cookie...

Abg Din said...

ada yg letak dlm umah jadi perhiasan.... entah apa nak jadi... buat simpan habuk aje...

:: hayati :: said...

tau xpe..xmasuk malaikat rahmat tp malaikat maut tetap akn masuk ler kn abgdin...huhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...