ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Wednesday, October 14, 2009

SMS…XNK LA YG MCMTU…

Ad sesetengah lelaki suka sms ngn pempuan benda2 l***h… Tinggi btol sifat ingin tahu mrk, bertny benda2 yg xpatut ditany… Menaip benda2 yg xpatut ditaip, merangsang nafsu n mengembirakn syaitn…Da kalu nk tau sgt2 tu kawin je la, baru tau ap yg tersurat n tersirat…

Tp benda ni kalu dipike2 balik salah pempuan gak,terlalu TERBUKA SGT…tgk je iklan dlm tv tu sume benda di bgtau…suka tau lelaki tgk n malu pempuan tgk…huhuhu (bg yg suka n malu la…).

Itu la kn kalu perkara2 yg melibatkn lelaki n pempuan yg blum berkahwin, ad je syaitan yg duduk kt tgh2 tu… Lelaki yg jenis mcm ni xtau la mrk sebenarny ikhlas ke x dgn pempuan tu, minx2 ad lerr lelaki prihatin n budiman tolong komen benda ni…susah tau nk nilai lelaki cmni….

Tp ikhlas tu Allah je yg tau,kita sangka baik je sudah la…mane tau dia ikhlas tp da memg tabiat n habitat semulajd dia cmtu....hehe jgn marah ye… wallahu`alam.

DAN SERING AKU HARAPKN,

CINTA BERLANDAS KEIMANAN,

DAN KASIH SUCI KITA KN DIBERKATI...(LIRIK LAGU).

Wassalamu`alaikum…


17 comments:

qila~ said...

kalo laki cmtu,x bleh harap...
jgn skli2 plih..
awal2 da pk kotor..huhuh..
jgn ler jjur sgt..

:: nurhayati :: said...

time kasih ats nasihat qila...

tp kalu satu tu jerr kekurangn yg ad dlm diri dia cmne??? huhuhu...

Abg Din said...

ooo adik tak kah... lg ye..
no 1.tengok bila berjanji dia tepat waktu tak atau dia lebih awal hadir? 2.pandai tak dia entertain kita.... kalau ada benda2 kena bayar contohnya makan, jgn perempuan bayar. 3. jgn ada yg cuba2 nak pinjam duit... org tu tak pandai urus kewangan... 4 tak handsome tak pe, yg penting dia mampu nak jaga kita.. 5 banyak lg nanti tak muat lak.. lain kali bole cerita.. yg ne basic... JGN NAK KESIAN KESIAN... ATAU BAGI PELUANG. nanti awak yg kecundang..

Abg Din said...

yang ada unsur unsur lucah tu memang tak bole pakai... lucah lucah tu datang kemudian..

fiz mr.beloved said...

hmm..sokong statment abg din..hehe

:: nurhayati :: said...

blum la...kn ke masih baby lg tu abgdin...hehe.

ala abgdin muat lerr,sy da sediakn ruang yg besau ni utk abgdin komen...hehe

:: nurhayati :: said...

hmmm fiz xnk tambah2 sikit kerr???...hehe

tp walau pepon time kasih utk abgdin...hehe

cendol pulut said...

hmm lelaki yg jenis camtu biasanyer kurang kasih sayang kot.. heheh tak pun kurang didikan agama.. byk faktor yg menyebabkan lelaki jadi camtu.. tapi trus trang kalu da lelaki prangai camtu jgn ler layan, kalu prmpuan layan jgk, lg la menjadi2 lelaki tu.. senang citer bertepuk sbelah tangan takkan berbunyi.. huhuhu (^_^)

Fadzli Amir said...

Salam...Bagi akula..lelaki cam tu memang tak leh pakai langsung..FULL STOP!! sebab, bayangkan kalu ada lelaki lain yang buat macam tu kat dia punya mak ke, adik perempuan ke, atau bini ke, ataupun nenek dia...Tanya dia, dia suka kaaa..?? Kalau suka nampak sangat otak tak betoi & jangan layan/putuskan hubungan. Kalau dia tak suka tepok dada tanya iman...hehehe...

:: nurhayati :: said...

emm Cendol, lelaki cmtu kalu di lyn memg menjd2...huhuhu.
Kalu di mrh plak ad yg xreti2...
kalu di nasihat mungkin akn berhenti...disbbkn merajuk ataupn mrh ataupn dpt hidayah…hehe


Wkmslm fadzli,
Haha fadzli kalu dia suka da sah2 antar jer dia kt tanjung rambutan...hehe
Hmm betul tu tepuk dada tany IMAN...... sanggupkah aku.............huhuhu

LanaBulu said...

Dah naluri kejadian manusia yg diberikan nafsu dan akal..
begitulah selalunya..kan safsu tu selalu mengajak kepada keseronokan..
Kalau tak kerana akal yg istimewa nescaya hanyutlah bersama badai mainan setan tu..
p/s-nafsu boleh dididik...

:: nurhayati :: said...

ye sy setuju sgt2 dgn lanabulu...hehehe

IlyTrolak said...

Semua orang memang pandai komen... tetapi mengapa komen terjadi? Apa-apa hal berbalik pada kita juga. Pandai-pandailah bawa diri...

johan adam said...

jgn layan laki mcm tu.
lg bagus,jgn layan lgsung laki bkn mahram kalo xda hal pnting. kan?kan?kan?
tiap laki ada tanduk.

:: hayati :: said...

Ily Trolak, komen yg xmengumpat…ap slhny…hehe.. Sj nk kongsi idea, ingt mengingati, nasiht menasihati sesame kta…

Btol kt Ily Trolak, kta da di beri akal kn…jd terpulang ler…huhu

Haha xsume ler johan adam...sian kt laki tau kt ad tanduk…ad yg solehah mesti ad juga yg soleh…kan?kan?kan? hehe…

Mario said...

yati
mmg arrr lelaki akan sentiase jer cari kelemahan pompuan...tapi sekuat2 lelaki akn kalah gak ngan pompuan...sbb itula kelemahan seorg lelaki...tak caye?

:: hayati :: said...

emm caye2...
da jumpe lum kelemahan pempuan???
nk tau ape kelemahan pempuan???...tp rio mesti da tau punye....hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...