ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Friday, September 4, 2009

KITA TERLIBAT NGN ARAK???


Kita terlibat ngn arak jugak? walaupn kita xsentuh langsung minuman tu! memg sukar utk menjaga dri supaya xterlibat ngn arak.
Takutny kalu dfikirkn..org yg iklankn, org yg bina kilang, org yg hantar surat, org yg tanam buah2an utk wt arak, org yg hidangkn, org yg tuangkn..n byk lg la yg berkaitn ngn arak ni...

Penah dlm satu ceramah seorg ustaz, kalu nk tau samada kta ni terlibat atau x kta nyanyi lagu bangau oh bangau tp kta tukar jd arak oh arak..

spt ini:

arak oh arak kenapa engkau ada

mcm mana aku xada, ada kilang buat aku

kilang oh kilang kenapa engkau ada

mcm mana aku xada, ada org luluskn aku

org oh org kenapa luluskn kilang arak

mcm mana aku xluluskn, aku ada kuasa

dan mcm mana lak kuasa tu bole ada sbb ORG PILIH AKU..


Sape yg pilih?? x ke kta2 ni gak?? Jd fikir2kn la samada kta terlibat atau x...Allahua`lam...

8 comments:

pujaan said...

da lame fikirkan mende nie..cume nak bg org lain sdar 2 yg susah.

Jutawan Senyap said...

betul jugak....hurm.. nak buat macam ne??

Abg Din said...

ah yati.. subuh2 ne abgdin nyanyi pulak.. jiran abgdin dah ketuk dinding ne..

:: nurhayati :: said...

pujaan: ye memg sush nk bg org sedar tp kta cuma mampu usaha Allh yg menentuknny...

kekadng nk bg dri sedri sedar pn sush kn??

jutawan senyap: tepuk dada tanya iman...tp sy akui memg payah sgt2 nk elak.

abgdin: xpe bg dia masuk leh nyanyi same2..haha...

Mario said...

yati...
huhu...mane dpt idea lagu tu weh... meh nyanyi sama2 weh... hehe
tapi betul la ek...dulu2 masa bdk2 sll ar jual botol 2 arak ni siap samak lagi botol2 tu...konon2 nk sucikn la...tp masa tu kecik lg arrr
kenangan je tu... hehe

:: hayati :: said...

idea ustaz tu la....
jom tp suara sy xsdp...tu pasal xble mkn...haha

susah pyh samak2 ek??
da tua ni ad wt lg x???..huhu

Mario said...

dh tua ni tk sentuh pun...huhu

:: hayati :: said...

emm alhamdulillh.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...