ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Wednesday, September 9, 2009

DALAM DERITA ADA BAHAGIA


SEGALA TAKDIR TERIMALAH DGN HATI TERBUKA,

WALAU TERSEKSA ADA HIKMAHNYA…(LIRIK LAGU).

Mane satu yg lebih mudah mengajar hati supaya bersabar??

1-Penyakit yg dhidapi dlm jangka waktu yg singkt atau,

2- penyakit yg dhidapi dlm jangka waktu yg panjang…

Raseny mungkin yg nombor satu la..sbbny

sakit tu kejap jerr dlm 2 atau 3 ari insyaAllh sembuh la..

tp kalu sakit tu kronik tentu lebih berat utk terus dan terus dan terus dan terus bersabar.. (berape byk terus daa..)

HARUS ADA RASA BERSYUKUR DI SETIAP KALI UJIAN MENJELMA..

ITU JELASNY MEMBUKTIKN ALLH MENGASIHIMU SETIAP MASA..(LIRIK LAGU).

Bg yg sakit kronik, mungkin dlm hati slalu terdetik ‘bestny kalu aku sembuh ble buat itu dan ini’…

Hatiny senantiasa menanti2 bilakh dia akn sembuh dr ujian kesakitan itu..

rindu utk sembuh…menunggu dan terus menunggu…

Bg yg ikhlas bersabar mulutny pasti xcpt melatah hingga menjdkn dia berdosa pula.

Kalu setakat air mata yg berlinangn mungkin xmengapa krn ia adalh fitrah manusia yg mempunyai hati dan perasaan…

UJIAN ADALH TARBIYAH DR ALLH…

APAKH KITA KN SABAR ATAU SEBALIKNYA…(LIRIK LAGU).

Tp jgn la pula asyik menangis sepanjang masa smpi satu keje pn xble nk buat. Xsudah2 kenang nasib diri..hingga sanggup berkata kenapa la aku jd mcm ni..kenapa la ini kenapa la itu..

Seolah2 mcm menyalahkn Allah pulak. Sedangkn Allah Maha Mengetahui ape yg terbaik utk hambaNya..

Oleh itu,

JGN DI FIKIR DERITA AKN BERPANJANGN,

KELAK AKN MEMBAWA PUTUS ASA PD TUHAN..

INGATLAH BIASANYA KABUS XBERPANJANGN,

SETELAH KABUS BERLALU PASTI CERAH KEMBALI..(LIRIK LAGU).

4 comments:

Abg Din said...

selagi di namakan manusia, cabaran sentiasa ada tak bole elak... penawarnya adalah bersabar.... kita duduk sini kejap je... hanya pinjaman...

:: nurhayati :: said...

ye abgdin cabaran sentiasa ada..paling penting sekali kita kena la bersedia menghadapiny...

Mario said...

yati
kalu diuji dgn derita pasti kita akan ingat tuhan
lbh takut kalu diuji dgn kekayaan...
arrr...dh lupa pulak nk cakp ape... huhu...tp camtu la...takut lupa diri ek...

:: hayati :: said...

emmm btol3....kadang xsedar pn kaya tu ujian....huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...