ahlan wa sahlann

saya budak (budak la sgt..he3..) sdg belajar2, semestiny ada byk salah, jd tolong ler tunjukkan....

blogku buku catatanku.......

sudi2 ler nasihat, tegur n komen yerr...hehe




Wednesday, November 23, 2011

mummy tlg jgn bedung ketat sgt…

Mase dlm perut ibu, baby2 sume bebas bergerak n berenang2…

tp bila kuar jer kena bedung seketat2nye smpikn nk menggeliat pn pyh, sedangkn itu la exercise dia…ganti kpd berdiri, berjalan, berlari dan lain2…ßagaknye la…hehe

cube bayangkn kalu kita dibuat mcm tu, mesti sakit sendi kaki n tgn kita sbb asek kaku cmtu jer…

nk bedung tu bole tp tlg la jgn ketat2 smpi kt hujung kaki pn diikat mcm mayat…kononnye utk merapatkan kaki baby kot supaya xkengkang bila da besar nntßagaknye la…hehe

penah sy bace dlm paper dulu, bagus sebenarnye pakaikn lampin yg wt kaki baby tu jd terkangkang mcm pic kt bwh ni…

Sbb ada baby yg dilahirkn dgn tulang pinggul xmasuk dgn sempurna ke dlm soketnye, jd membiarkn kaki baby terkangkang mcm tu insyaAllah dpt membantu memasukkn tulang itu ke dlm soketnye…

sekian, Allahu`alam J
insyaAllah n3 ini mungkin akn bersambung...

4 comments:

Selendang Merah said...

sm rasa lah..dulu mak sm ada kata bedung tu fungsi dia untuk luruskan tangan n kaki baby tu supaya tak bengkok...mcm tu lah lebih kurang..hehe..sm pon x taw sangat..:D

:: hayati :: said...

agaknye la kn sm...tp asal jgn bedung smpi xbole nk bergerak langsung sudeh.....lenguh tu...huhu

Selendang Merah said...

hehe..betul2...sm masa kecik pun x suka kena bedung..hehe

:: hayati :: said...

nape xsuke??? amboi kecik2 da nakal yer..:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...